ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑΣ

ΤΤ isle of man

Η νήσος του Μαν είναι ένα αυτόνομο νησί, το οποίο βρίσκεται στο θαλάσσιο χώρο μεταξύ Μεγάλης Βρετανίας και Ιρλανδίας. Το σύμβολο του νησιού είναι τα τρία πόδια ενωμένα στο μηρό.



Ο πληθυσμός του νησιού μόλις ξεπερνά τους 80.000 κατοίκους, από τους οποίους περίπου το 1/3 διαμένουν στην πρωτεύουσα Ντάγκλας. Έχει έκταση 572 km2 στο βόρειο και νότιο τμήμα υπάρχουν λόφοι και στο κέντρο μια κοιλάδα μόνο μια κορυφή έχει υψόμετρο 621 μ., το Σνάεφελ (Snaefel).



Το κύριο, λοιπόν, γεγονός το οποίο συνδέεται με το νησί είναι το Isle of Man Tourist Trophy, ένας αγώνας, που ως γνωστό ξεκίνησε το 1907 και συγκεκριμένα ημέρα Τρίτη 10 π.μ. 28 Μαΐου. Διεξάγεται πάντα την περίοδο τέλη Μαίου αρχές Ιουνίου. Το TT είναι σήμερα μια διεθνής αγωνιστική εκδήλωση μοτοσικλέτας που γίνεται μέσα στην πόλη.

Συγκεκριμένα, είναι ένας κυκλικός αγώνας 37,72 mil που γυρίζει μέσα σε πόλεις, δημόσιους δρόμους, ύπαιθρο, βουνό και γίνεται συνέχεια από το 1907 με διάλειμμα δύο φορές, τα χρόνια του πολέμου.
Η περίοδος των δύο εβδομάδων που γίνονται οι αγώνες συμβάλει κατά πολύ μεγάλο ποσοστό στην οικονομία του νησιού και έχει δώσει μια ιδιαίτερη ταυτότητα στο Manx. Για πάρα πολύ κόσμο το νησί φέρνει τον τίτλο ως « η πρωτεύουσα του κόσμου σε αγώνες που διεξάγονται στο δρόμο. Οι πρώτοι αγώνες ( 1907, 1908, 1909 και 1910) έγιναν στη διαδρομή του Αγίου Ιωάννη, η οποία ήταν η μικρή, μήκους 15 mil. ( Ο λόγος ήταν διότι η μεγάλη διαδρομή, που ακολουθήθηκε αργότερα, ήταν ιδιαίτερα ανηφορική και οι μοτοσικλέτες τότε δεν είχαν την δυνατότητα να την ανέβουν).

Ο πρώτος αγώνας είχε 25 συμμετοχές, Από το 1911 έως το 1923 στη διαδρομή του Αγίου Ιωάννη προστίθεται και το ανηφορικό κομμάτι του Snaefel και το μήκος της φθάνει στα 37,71 mil. Μετά το 1920 και μέχρι το 1939, οπότε και έγινε ο τελευταίος αγώνας πριν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, έγιναν πολλές βελτιώσεις και αλλαγές στη διαδρομή. Μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και συγκεκριμένα από το 1947 και μέχρι το 1999 έγιναν μεγάλες αλλαγές, διαπλατύνσεις των δρόμων της διαδρομής ακόμη και σε κτήρια που ήταν σε «δύσκολα» σημεία.

Μετά το 2000 η διαδρομή άλλαξε σημαντικά, όσον αφορά στις μεγάλες διαπλατύνσεις του δρόμου, στην ποιότητα της ασφάλτου και σε ό,τι είχε κριθεί ότι μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα λόγω των μεγάλων ταχυτήτων που μπορούσαν να αναπτύξουν οι πιο σύγχρονες μοτοσικλέτες. Το επίσημο ρεκόρ γύρου κατέχει ο John Mc Guinness, από το 2009 στο Senior TT, 211,754 km/h και η μεγαλύτερη ταχύτητα που έχει καταγραφεί είναι 332 Km/h με μια Suzuki 1000.