Frederick " Freddie " Burdette Spencer
Γεννήθηκε 20 Δεκεμβρίου το 1961 στο Shreveport της Λουιζιάνας .
Ξεκίνησε να οδηγεί μοτοσικλέτες σε ηλικία μόλις 5 χρόνων και μέχρι τα 11 χρόνια του ο Freddie είχε κερδίσει πολλούς περιφερειακούς αγώνες στο Τέξας και την Λουιζιάνα.
Στην εφηβεία του ο freddie άρχισε να επικεντρώνεται στους αγώνες δρόμου και να κερδίζει διάφορα εθνικά πρωταθλήματα στις 16 Ιουνίου 1979 ο Freddie Spencer κέρδισε το πρώτο του Α Μ Α Νational το ελαφρύ δηλαδή τα 250 c.c .
Πέρα από την κατάκτηση των τριών παγκόσμιων τίτλων και την κατάκτηση δυο τίτλων την ίδια χρονιά στα 250 c.c και 500 c.c , ο Freddie ήταν ο μόνος αναβάτης που κέρδισε τρις αγώνες στην Bike Week της Daytona και φυσικά ο νεότερος αναβάτης που κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα πριν του σπάσει το ρεκόρ ο Marc Marquez .
Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους αναβάτες της δεκαετίας του 1980 ο επικαλούμενος από όλους ως ο < Fast Frddie >.
H Honda Aμερικής υπέγραψε με τον Freddie Spencer να οδηγήσει το θρυλικό τετρακύλινδρο 16αβάλβιδο Honda CB 750 F το οποίο βελτίωσε ο κατασκευαστής κινητήρων Dennis Zicktick από το 1979 μέχρι το 1982 .
Ο Spencer κέρδισε μεγάλη προβολή στους αγώνες Αμερικανών και Βρετανών το Transatiantic Trophy το 1980 κερδίζοντας και τα δυο σκέλη στο Brands Hatch αφού κέρδισε τους δυο μεγάλους παγκόσμιους πρωταθλητές Kenny Roberts και Barry Sheene .
Η παρουσία του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα έγινε το 1980 με ένα Yamaha TZ 500 Σε ένα μόνο αγώνα στο Spa του Βελγίου χωρίς να τερματίσει ακολουθά το 1981 όπου βρέθηκε στην Honda και αγωνίζεται μοιράζοντας τον χρόνο του μεταξύ Α Μ Α Superbike και Παγκόσμιο Πρωτάθλημα , βοηθώντας παράλληλα και την Honda να βελτιώσει το τετράχρονο NR 500 με τα εξωτικά οβάλ κύλινδρα , για το παγκόσμιο πρωτάθλημα αγωνίσθηκε μόνο σε ένα αγώνα στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ολόκληρη την χρονιά χωρίς πάλι να τερματίσει .
Από το 1982 όμως έχει αναλάβει πλήρη απασχόληση με την ομάδα της Honda για τα Grant Prix με μια νέα μοτοσικλέτα το δίχρονο τρικύλινδρο Honda NS 500 φέρνοντας τα παρακάτω αποτελέσματα, 3ος στο Buenos Aires της Αργεντινής ,στο Salzburgring της Αυστρίας δεν παίρνει βαθμό ,στο Nogaro της Γαλλίας δεν αγωνίζεται για την ασφάλεια της πίστας ,στη Iarama της Ισπανίας δεν παίρνει βαθμό ,2ος στο Mizano της Ιταλίας ,στο Assen της Ολλανδίας δεν παίρνει βαθμό ,1ος στο Spa του Βελγίου ,4ος στη Rijeca της Γιουγκοσλαβίας ,2ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας ,στο Αnterstorop της Σουηδίας δεν παίρνει Βαθμό ,1ος στο Mugelo του Σαν Μαρίνο ,τέλος στο Hockenheim της Γερμανίας δεν παίρνει βαθμό , στο τέλος συγκέντρωσε 77 βαθμούς , τρίτος στη κατατάξει του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος την πρώτη ολόκληρη χρονιά του .
Το 1983 ο Freddie Srencer κερδίζει τον πρώτο Παγκόσμιο τίτλο του στη κατηγορία των 500 c.c σε ηλικία 21 ετών και γίνεται ο πιο νέος αναβάτης που κερδίζει παγκόσμιο πρωτάθλημα κάτι που μέχρι εκείνη την στιγμή ήταν ο μεγάλος Mike Hailwood .
H χρονιά αυτή ήταν από τις πιο δραματικές για την ιστορία των αγώνων Grant Prix, μεταξύ του Freddie Spencer με Honda και του Κenny Roberts με Yamaha, είχαν από πέντε νίκες ο καθένας στον προτελευταίο αγώνα οι δυο οδηγοί συγκρούσθηκαν ο Freddie κατάφερε να τερματίσει πρώτος και ο Kenny δεύτερος, στον τελευταίο αγώνα που έμεινε ο Κenny ήταν πρώτος, όμως του freddie και η δεύτερη θέση του ήταν αρκετή να κερδίσει τον πρώτο Παγκόσμιο τίτλο από τον μεγάλο αντίπαλο του, με δυο μόνο βαθμούς διαφορά Freddie Spencer 144 και Kenny Roberts 142 .
Tα αποτελέσματα του μέσα στην χρονιά αναλυτικά ήταν ,1ος στο Kyalami της Νότιας Αφρικής ,1ος στο Le Mans της Γαλλίας ,1ος στη Monza της Ιταλίας ,4ος στο Ηockenheim της Γερμανίας ,1ος στη Jarama της Ισπανίας , στο Salzburgring της Αυστρίας δεν τερμάτισε , 1ος στη Rijeca της Γιουγκοσλαβίας ,3ος στο Assen της Ολλανδίας ,2ος στο Spa του Βελγίου ,2ος στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας , 1ος στο Anterstorop της Σουηδίας ,2ος στην Imola του Σαν Μαρίνο .
Το 1984 η Honda ανανέωσε ριζικά το νέο V 4 NSR 500 και αναγκαστικά τρέχει με δυο διαφορετικές μοτοσικλέτες μέσα στην χρονιά ξεκινά τoν πρώτο αγώνα με το NSR 500 στο Kyalami της Νότιας Αφρικής δεν τερματιζει ,1ος στο Mizano της Ιταλίας , στην Jarama της Ισπανίας δεν αγωνίζεται , 2ος στο Salzburgring της Αυστρίας , 1ος στο Nurgurgring της Γερμανίας με το ΝS 500 , 1ος στο Le Mans της Γαλλίας , 1ος στη Rijeca της Γιουγκοσλαβίας
δεν τερματίζει στο Assen της Ολλανδίας , 1ος στο Spa του Βελγίου πάλι με το NS 500 , στο Silverstone της Μεγάλης Βρετανίας , στο Anterstorp της Σουηδίας και στο Mizano της Ιταλίας δεν αγωνίζεται στο τέλος της χρονιάς στην κατάταξη του Παγκοσμίου είναι τέταρτος με 87 Βαθμούς .
Το 1985 ηταν η ιστορικη χρονια για τον Freddie Spencer αρχισε την χρονια κερδιζοντας την Daytona 200 και συνεχισε στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα σε δυο κατηγοριες ταυτοχρονα την ιδια χρονια στα 250 c.c με Honda NSR 250 και στα 500 c.c με Honda NSR 500 και στις δυο κατηγοριες ηταν καταιγιστικος στα 250 c.c ,1oς στο Kyalami της Νοτιας Αφρικης ,9ος στη Jarama της Ισπανιας ,2ος στο Hockenheim της Γερμανιας ,1ος στη Mugelo της Ιταλιας ,1ος στο Salzburgring της Αυστριας ,1ος στη Rijeca της Γιουγκοσλαβιας ,1ος στο Assen της Ολλανδιας ,1ος στο Spa του Βελγιου ,1ος στο Le Mans της Γαλλιας ,4ος στο Silverstone της Μεγαλης Βρετανιας , στο Anterstorop της Σουηδιας και στο Misano του San Marino δεν πηρε κανενα βαθμο στο τελος της χρονιας η καταταξη του Παγκοσμιου Πρωταθληματος τον βρηκε πρωτο με 127 βαθμους 7 νικες και 1 δευτερη θεση 250 c.c .
Στα 500 c.c τα αποτελεσματα ηταν το ιδιο καλα 2ος στο Kyalami της Νοτιας Αφρικης ,1ος στη Jarama της Ισπανιας ,2ος στο Hockenheim της Γερμανιας ,1ος στο Mugelo της Ιταλιας ,1ος στο Salzburgring της Αυστριας ,2ος στη Rijeca της Γιουγκοσλαβιας ,στο Assen της Ολλανδιας δεν πηρε βαθμο ,1ος στο Spa του Βελγιου ,1ος στο Le Mans της Γαλλιας ,1ος στο Silverstone της Μεγαλης Βρετανιας ,1ος στο Anterstorop της Σουηδιας ,στο Mizano toy Σαν Μαρινο δεν αγωνισθηκε στο τελος της χρονιας και σε αυτη την κατηγορια των 500 c.c η καταταξη του Παγκοσμιου πρωταθληματος τον βρηκε πρωτο με 141 βαθμους ,7 νικες και 3 δευτερες θεσεις .
Το 1986 με την Rothmans Honda NSR 500 αγωνιζεται ολοκληρη την χρονια μονο σε δυο αγωνες στη Jarama της Ισπανιας και στο Salzburgring της Αυστριας χωρις να τερματισει σε κανενα αγωνα εχει σοβαρα προβληματα με τα χερια του και ιδιαιτερα με τους καρπους του πολλοι πιστευουν οτι προκληθηκαν απο την μεγαλη πιεση του ανταγωνισμου στα δυο πρωταθληματα κατα την διαρκεια της ιδιας χρονιας .
Το ιδιο συμβαινη και το 1987 ολη την χρονια αγωνιζεται προς το τελος σε τεσσερις αγωνες χωρις τιποτα το ιδιαιτερο στο Silverstone της Μεγαλης βρετανιας δεν τερματιζει ,7ος στο Anterstorop της Σουηδιας ,11ος στο Brno της Τσεχιας ,δεν τερματιζει στο Mizano της Ιταλιας ,μετα απο ολα αυτα αποφασιζει να σταματηση να αγωνιζεται.
Αποσυρθηκε το 1988 απο το Παγκοσμιο πρωταθλημα, το 1989 εκανε αρκετες προσπαθειες να επανελθη δυνατος στην αγωνιστικη δραση συνεργαστηκε με την Marlboro Yamaha Agostini τα αποτελεσματα ομως δεν ηταν καθολου καλα ,αγωνισθηκε σε 10 αγωνες και η καλυτερη θεση που κερδισε μεσα στη χρονια ηταν ,5ος στη Jerez της Ισπανιας ,9ος στο Hockenheim της Γερμανιας ,9ος στο Salzburgring της Aυστριας ,9ος στο Spa του Βελγιου ,13ος στο Assen της Ολλανδιας , 14ος στη Suzuka της Ιαπωνιας ,27ος στη Rijeca της Γιουγκοσλαβιας ,μετα απο ολα αυτα αποσυρθηκε παλι για να γυριση το 1993 με μια Yamaha κανοντας μονο τρις αγωνες ολη την χρονια ,στην Αυστραλια ,Τσεχια ,που δεν τερματισε και 14ος στην Ιταλια που ηταν και ο τελευταιος του αγωνας στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα .
Κατεκτησε τρεις Παγκοσμιους Τιτλους 1 στα 250 c.c το 1985 και 2 στα 500 c.c το 1983 - 1985
Αγωνισθηκε σε 72 Grant Prix και Νικησε σε 27 Grant Prix
20 Νικες στη Κατηγορια των 500 c.c --- 7 Nικες στη Κατηγορια των 250 c.c
Πρώτος του αγώνας στο παγκόσμιο πρωτάθλημα στο Spa του Βελγίου το 1980 .
Πρωτη του νικη στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα στο Spa του Βελγιου το 1982.
Τελευταια του νικη στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα στο Anterstorop της Σουηδιας το 1985.
Τελευταιος του αγωνας στο Παγκοσμιο Πρωταθλημα στο Mugelo της Ιταλιας το 1993 .
Ολα αυτα τα κατεκτησε με Honda NS 500 και με Honda NSR 500 .
Σημερα ο Freddie Spencer διαθετει και εκμεταλλευεται μια πολυ επιτυχημενη σχολη οδηγων η οποια βρισκεται στο Λας Βεγκας της Νεβαδας , το δε σχολειο ειναι σχεδιασμενο για αναβατες ολων των δυνατοτητων απο αρχαριους που θελουν να βελτιωσουν την οδηγηση τους στο δρομο, μεχρι αυτους που ονειρευονται να γινουν παγκοσμιοι πρωταθλητες .